Safari

22 april 2018 - Serengeti National Park, Tanzania

‘Oh kijk, jongens, een olifant!’ ‘Oh nee, het is wéér een boom’. Discipline en focus. Dat stond tijdens onze safari voorop. Want we moesten en zouden die olifant spotten!

Op de eerste dag vertrokken we vroeg met een grote Jeep naar Serengeti National Park. Het laatste dorpje waar we doorheen reden, heeft erg indruk op ons gemaakt. De mensen liepen tot hun knieën in het water en hun huisjes waren overstroomd. Zulke dingen zie je vaak op het nieuws. Bizar als je het in het echt ziet!

Vervolgens reden we door naar een prachtig uitzichtpunt. Om precies te zijn zag je helemaal niks.. balen! Gelukkig hebben we die dag ook super veel mooie dingen gezien! Ook klaarde het weer wat op. Toen we eenmaal in het park aankwamen, mocht het dak van de Jeep eraf. Daar stond je dan: met de wind door je haren dieren te spotten. Als eerste zagen we heel veel zebra’s in een weiland vol gele bloemen staan. Echt een plaatje! Vervolgens reden we over een gestrekte vlakte. Zover je kon kijken, zag je duizenden zebra’s en gnoes. ‘Auw’, zei Roos, nadat ze vroeg of Janneke haar even wilde knijpen. Het was bijna onwerkelijk om zoveel dieren tegelijk te zien. Verder hebben leeuwen (met welpjes!), krokodillen, nijlpaarden, giraffen, gieren (die zaten te knabbelen aan een dode zebra), impala’s, struisvogels, hyena’s, bavianen, gazelles en buffels gezien. Echt heel gaaf! Na het spotten van al deze dieren, kwamen we aan op de camping waar we die nacht zouden verblijven. Helaas regende het weer. Niet zo’n goede combi met het opzetten van tenten. Gelukkig maakte ‘de stomacdocter’, onze kok, het weer goed met een heerlijke maaltijd! Nadat we onze buik hadden gevuld, gingen we naar onze tent. Wat een heerlijke geur hing er in de tent. Ook hebben we voordat we gingen slapen een work-out gedaan. Dit hield in: wie kan de meeste vliegen in de tent doodslaan? Raad maar wie er gewonnen heeft. De volgende morgen werden we uitgerust wakker om van de prachtige zonsopgang te gaan genieten. Helaas viel dit tegen door het weer. Door de regen hebben we de hele Serengeti doorgeslibd. Een keer ging het niet helemaal als gepland en kwamen we vast te zitten. Gevolg: de auto aanduwen en helemaal onder de modder komen te zitten. Wel hebben we deze dag een cheeta gezien. Wat een mooi beest is dat. We gaan maar snel verder met dag 3. Deze dag gingen we naar de Ngorogoro krater. Echt een super mooie omgeving! Er leven hier zo veel dieren door elkaar heen, wat een heel mooi beeld oplevert. Eindelijk was daar het moment waar we al zo lang naar uitkeken. Dit keer was het geen boom, maar een olifant! Toen we dachten dat onze dag niet meer beter kon, zagen we een hele groep met olifanten. Ook hebben we nummer 4 van The Big 5 gespot: een neushoorn! Daarna was het weer tijd om richting huis te gaan. Met nog een paar kilometer te gaan, stopte de auto er opeens mee. Voordat we het doorhadden, reed ‘de stomacdocter’ langs achterop een pikipiki, een klein brommertje. Even later kwam hij terug met een jerrycan gevuld met benzine. We konden onze weg weer vervolgen. Een weekend om nooit meer te vergeten!

1. Teunie van Hoffen.:
    22 april 2018
    Heerlijk mee genieten Roos. Ik zie het voor me.
  2. Opa en Oma de Haan:
    22 april 2018
    Wat mooi dat jullie de kans hebben gekregen om dit allemaal te mogen zien. We levens ervaring voor altijd. Dankjewel met veel groetjes.
  3. Ineke:
    22 april 2018
    dat was safari in sneltreinêaart, maar wat hebben jullie in korte jijd veel gezien!
  4. Marenda:
    22 april 2018
    Echt een leuke story! Jullie zien veel en maken veel mee en we kunnen zo ook een beetje meegenieten. Bedankt voor het leuke verslag!
  5. Annie Munneke:
    Mooi zég!
  6. Oma:
    23 april 2018
    Janneke en Roos. Wat geweldig om dit allemaal te beleven.
    Gelukkig gaat niet alles van een leien dakje, anders was er niets aan.En nu weer aan de echte stage. sucses
  7. Broer Willem:
    26 april 2018
    Wat een avontuur! Jullie hadden maar geluk dat die leeuwen (en welpjes!) niet op roverspad waren ...en dat de tent nog bovenwater stond. Veel plezier verder!!!