Naam:
Foto’s:
Video’s:

Over ons

Hi allemaal!

Wij zijn Rosanne van der Veen en Janneke de Haan. Wij zitten in het derde jaar van de opleiding ergotherapie aan de HvA, dus dat betekent dat wij een minor hebben moeten kiezen. Voor ons sprong de minor Werken in Ontwikkelingslanden er meteen uit. We hebben besloten om samen dit avontuur aan te gaan! Deze minor houdt in dat je eerst acht weken voorbereiding krijgt in Nederland en dat je vervolgens een project doet in een ontwikkelingsland. Wij hebben gekozen voor het land Tanzania!

Over onze reis

Joehoeee, het is al bijna zover! Op 3 april vertrekken wij voor 2,5 maand naar Arusha, een stad in het Noorden van Tanzania. De locatie waar wij zullen verblijven en wij ons project gedurende acht weken zullen doen, is bij Sibusiso. Het Sibusiso programma in Tanzania is een uniek programma voor verstandelijk gehandicapte kinderen en hun families. Sibusiso is een centrum waar kinderen tijdelijk worden opgenomen en waar tal van activiteiten plaatsvinden. Daarnaast is het programma ‘community based’, wat wil zeggen dat het ook in dorpen, waar de kinderen vandaan komen, actief is.

Als we het project hebben afgerond, gaan we nog voor 1,5 week naar Zanzibar.

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: